Interfícies en la seva quinta edició portarà a terme una mostra de nou a l’Espai de la Capella (on vàrem fer-lo en 2018, 2022 i 2023) i una part descentralitzada al Centre Cultural Albareda al Poble-sec en paral·lel. Interfícies activa des de 2017, contempla com a part de la seva feina la intervenció comunitària, de recerca artística i produccions visuals i de formats híbrids a diferents barris de la ciutat: el Raval, les Roquetes, la Trinitat Nova i Poble-sec. El treball comunitari i creatiu es desenvolupa amb les xarxes locals dels barris, diversos contextos comentaris i de grups de creadores i creadors.
En aquesta exposició, que suposa la cloenda del programa 2023, es presenten 4 iniciatives artístiques i comunitàries que indaguen sobre diverses formes de reteixir les vincles per enfortir territoris saludables. Es mostren projectes que proposen els drets culturals en format de participació i cocreació vinculats a drets socials, de salut comunitària, ;educació
comunitària i de territori. En la crisi ecosocial i sistèmica que estem submergits, és clau pensar en altres formes de vincles als territoris a partir de les mateixes pràctiques artístiques i el seu lligam amb els drets culturals i socials. Aquests projectes serveixen per reteixir modes de viure en comú, per activar drets socials i altres imaginaris possibles sobre territoris
saludables i drets col·lectius.
Recordeu que la mostra té lloc a dos seus: una principalment a La Capella amb 3 projectes, i un altre en paral·lel al Centre Cultural Albareda al Poble-sec.
Podeu veure més fotografies dels processos aquí, aviat treure’m també el catàleg