Interfícies 2020: territoris saludables i dret a la ciutat

Després de la pandèmia, i en era postcovid reactivem el programa INTERFICIES 2020, amb un èmfasis en dret a la ciutat, salut comunitari i territoris saludables.

Aquest 2020 INTERFíCIES donarà continuïtat al la línia de creació artística amb perspectiva comunitària al Raval vinculant les indagacions a través de les arts vives dels col·lectius que es troben al centre Pa’tothom per a reformular els privilegis, lluitar contra els prejudicis racials la islamofòbia. Als seus espais de vida i de trobada al barri amb la proposta d’experimentació  que rebrà el nom “Fluxos,remolins i dret a ciutat” amb col·laboració amb el projecte Europeu que participa Pa’tothom a Barcelona anomenat The TIP –  Eines teatrals cap a la prevenció de la islamofòbia

Per altra banda, en l’actual edició s’enceta un nou context de treball al barri del Poble-sec a través d’un segon eix que recerca sobre llenguatges contemporanis i l’artesania alhora que promou l’intercanvi de sabers entorn entre els grups de dones de diverses edats i orígens. El projecte proposa eines visuals i interdisciplinars entorn a temàtiques com la identificació d’històries pròpies i el reconeixement de sabers comuns. Aquesta nova iniciativa rep el nom de: “Reteixir les cures ” a partir de la iniciativa artística de Cos Col·lectiu, el grup de les “Caminantes” del Pla comunitari de Poble-secTambé obrirem una línies específica de treball amb joves sobre territoris, cures i espais per resercar espais de treball, de identitat  propis i de salut des de la perspectiva juvenil amb derives,imatges i arts vives.

Finalment, realitzarem una col·laboració amb Més que Cures, del Cooperasec, per produir un  “Mapa de cures” , resultat del treball de promoció i xarxa de persones cuidadores feta per aquesta entitat, i també com resultat de treballar les xarxes de suport mutu i la dimensió política de les cures al barri. Per això desenvoluparem diversos tallers de mapejat col·lecti, i desenvoluparem un mapa de cures del barri del Poble-sec connectat amb altres realitats del Paral·lel i els barris de Sant Antoni i Raval.

INTERFÍCIES 2020 proposa visibilitzar el projectes i poder fer transferència de la innovació metodològica i cultural que partir d’una sèrie de trobades finals i dispositius de divulgació expandits, en els dos barris i a internet, així com una mostra final a l’Escola Massana a finals de Desembre i una trobada.

El programa aquest 2020 aquest any conta amb el suport de la Fundació Daniel Carasso, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.